Få styr på dine online reklamer

Af Skrevet i - Branding og markedsføring d. 31. maj 2011 0 Kommentarer

Vi faldt over en lidt pudsig reklamer igår, mens vi navigerede rundt på det berømte internet.

Tag et godt kig på reklamen til højre. Et rigtig godt kig.

Der er intet odiøst i reklamen i sig selv, men snarere i selve afsenderen og det website reklamen nu engang befinder sig på.

Bruger du TDC som internet udbyder vil siden ovenfor nemlig se markant anderledes ud:

Det interessante her er basalt set, at man ikke kan komme en side som TDC faktisk reklamerer på. Forklaringen er ret enkel; TDCs reklamer bliver vist gennem et affiliate netværk, der smækker reklamen ud til danske brugere på et hav af websider, de ikke selv har styr på. Derfor bliver deres reklame vist et sted, hvor nogle brugere kommer til at grine ad virksomeheden – og på sigt har den igen eller ringe effekt.

Så hvis du bruger affiliate netværk til din online-markedsføring, så sørg lige for at få styr på, hvor du bliver vist. Med mindre det er en del af din strategi, at din virksomhed skal tabe ansigt.

{ Thumbnail-billedet har vi fået fra Jinx! på Flickr }

Opdatering 15. juni, 2011

TDC er selv blevet klar over problemstillinger, skriver DR, og deres marketingschef, Charlotte van Burleigh, siger netop, at det er et problem at de ikke selv kan se, hvor de kommer til at annoncere henne.

Kom gerne med din kommentar