Gør din virksomhed klar til Google+

Af Skrevet i - Branding og markedsføring d. 8. juli 2011 0 Kommentarer

Google har her i sommervarmen – og regnen – lanceret deres nyeste skud på stammen af sociale tjenester Google+.

Hvad der er skidt og kanel ved Google+ fortæller René Clausen-Nielsen opsummerer det meget fint i et blogindlæg. Kort og godt beskriver René Google+ som:

… et reelt socialt netværk (…), som forsøger at ramme øjeblikkets to centrale delingstjenester, Twitter og Facebook. Og det gør det ganske fornuftigt.

Du kan også tage et kig på, hvad Google selv siger om tjenesten.

Skriv din virksomhed på listen

Lige nu sigter Google efter privatpersoner på deres nye platform, og virksomheder udenfor i regnen lidt endnu. Både Ekstra Bladet og Den Blå Avis har fået lukket deres Google+ profiler igen.

Men Google er klar over behovet for virksomhedsprofiler, og har derfor tryllet denne formular ud af ærmet, hvor du kan skrive din virksomhed på – og få besked – når de er klar til at lukke døren op for den.

Er det umagen værd?

Om det kan betale sig eller ej at være på Google+ er alt, alt, alt for tidligt at sige noget om. Men vi ser det som en af de ting, det ikke skader at have et godt øje til. Det kræver ikke meget at skrive sig op, og hvis det viser sig at være et sted hvor danskerne bevæger sig hen i en post-facebook-æra, så har man taget første spadestik.

Så skriv din virksomhed på, og nyd sommeren i fuld flor!

Kom gerne med din kommentar