Dansk Tennis Forbund

dtf-case-symbiotisk

Digital strategi og re-branding

Udfordring

Dansk Tennis Forbund stod i 2015 med en række digitale løsninger, som var  omkostningsineffektive i forhold til at kunne drive en moderne idrætsorganisation for deres medlemmer.

De bad os om at hjælpe dem med at udforme og eksekvere en digital strategi der skulle implementeres over en 2-årig periode, samt at udarbejde en række tiltag, der kunne være med til at løfte dem på den digitale front, så deres medarbejdere så deres medarbejdere kunne arbejde mere effektivt til fordel for klubberne, spillerne og sporten.

Løsningen

Vi samlede hele administrationen til en række workshops, hvor vi først udarbejdede et nyt brand til dem i samarbejde med vores venner hos Black Network. Derefter udformede vi en digital strategi, med en lang række anbefalinger af værktøjer – CMS, CRM, nyhedsbrevsplatform, turneringssystem m.m. – som kunne løfte organisationen over på mere effektive platforme.

Dansk Tennis Forbund bad os også om, at transformere tennis.dk fra en ældre Sitecore løsning til en moderne responsiv platform, der kunne trække en lang række data fra CRM-løsningen i Podio, både til visning af klubber på et interaktivt kort og en vidensbank med gode råd og cases til medlemsklubberne, integration med en nyhedsbrevsløsningen i MailChimp, tilknytning af og sociale medier, samt give resultatvisninger, midlertidig hentet fra et ældre system indtil de i 2017 får lanceret et nyt turneringssystem.

Vi havde Anna fra Taws Digital med ombord til design af komponenterne til sitet, og selve løsningen endte med en skræddersyet WordPress platform, hvor der har været stor fokus på en logisk back-end til redaktionen.

For at sørge for at tennisforbundet var effektive i deres kommunikation med medlemmer og interessenter, udarbejdede vi en nyhedsbrevsstrategi, fik styr på de specifikke målgrupper, og udviklede brandede nyhedsbrevsskabeloner, der passede til deres behov  – og ikke mindst in-house ressourcer. Vi valgte MailChimp som nyhedsbrevssystem.

Kunden siger:

Symbiotisk har været og er en fantastisk samarbejdspartner som formår at gennemføre stærk projektstyring på trods af omskiftelige tider i organisationen. Med høj kvalitet, mod og dyb indsigt i vores hverdag har vi i fællesskab sikret fremdrift og resultater, alt imens de har bragt Dansk Tennis Forbund sikkert ind i en moderne digitaliseret hverdag.

Klaus Nørby Jakobsen, Direktør i Dansk Tennisforbumd

  • Dansk Tennis Forbund
  • 2015 - 2017
  • Digital Strategi
  • Branding
  • Workshops
  • Rådgivning
  • User Experience
  • Responsivt website
  • Nyhedsbrev
  • Integration
  • Drift
Se løsningen →