Dansk Tennis Forbund

dtf-case-symbiotisk

Digital strategi og re-branding

Udfordring

Dansk Tennis Forbund stod i 2015 med en række digitale løsninger, som var enormt omkostningsineffektive i forhold til at kunne drive en moderne idrætsorganisation for medlemmerne.

De bad os om at hjælpe dem med at udforme og eksekvere en digital strategi der skulle implementeres over en 2-årig periode, samt at udarbejde en række tiltag, der kunne være med til at løfte dem på den digitale front, så deres medarbejdere følte, at de kunne arbejde mere effektivt til fordel for klubberne og spillerne.

Løsningen

Vi samlede hele administrationen til en række workshops, hvor vi først udarbejdede et nyt brand til dem i samarbejde med vores venner hos Black Network, og derefter udformede vi en digital strategi, med en lang række anbefalinger af værktøjer– CMS, CRM, nyhedsbrevsplatform, turneringssystem m.m.– der kunne løfte organisationen over på mere effektive platforme i medarbejdernes daglige arbejde.

Dansk Tennis Forbund bad os også om, at transformere tennis.dk fra en ældre sitecore løsning til en moderne responsiv platform, der kunne trække en lang række data fra CRM-løsningen i Podio, både til visning af klubber på et interaktivt kort, en vidensbank med gode råd og cases til medlemsklubberne, integration med en nyhedsbrevsløsningen i MailChimp og sociale medier, samt resultatvisninger, der bliver hentet fra et ældre system indtil de senere i 2017 får lanceret deres nye turneringssystem.

Vi var så heldige at få Taws Digital med ombord til design af komponenterne til sitet, og selve løsningen endte med en skræddersyet WordPress platform, hvor der har været stor fokus på en logisk back-end til redaktionen.

For at sørge for at de var effektive i deres kommunikation med medlemmer og interessenter, udarbejdede vi en nyhedsbrevsstrategi, fik styr på de specifikke målgrupper samt udviklede brandede nyhedsbrevsskabeloner, der passer til deres behov  – og ikke mindst in-house ressourcer. Vi valgte MailChimp som nyhedsbrevssystem.

  • Dansk Tennis Forbund
  • 2015 - 2017
  • Digital Strategi
  • Branding
  • Workshops
  • Rådgivning
  • User Experience
  • Responsivt website
  • Nyhedsbrev
  • Integration
  • Drift
Se løsningen →