TEDxCopenhagen

case-header-tedx

Foto af Abdellah Ihadian og er brugt med tilladelse under en Creative Commons licens.

Responsivt website med digitalt program og nyhedsbrev er med til at sprede idéer over hele verden

Udfordring

TEDxCopenhagen en organisation drevet af frivillige, der vil vise, at vi har idéer her i Danmark, som er værd at dele med resten verdenen. Dette sker primært gennem en konference der bliver afholdt for 640 deltagere hvert år, der bliver set af flere tusind på verdensplan gennem livestreaming og efterfølgende YouTube-film.

Selve hovedkonferencen bliver kun afholdt een gang om året, men der er også mindre events som skal showcases og promoveres via både site og nyhedsbrev.

TEDxCopenhagen havde brug for en platform til både at vise deres tidligere events, men også at kunne fortælle levende om kommende events og fortælle sit store community om forskellige tiltag.

Løsning

Sammen med Bysted lagde vi den overordnede strategi for sitet, og de leverede det grafiske design. I samarbejde med Bysted har vi opbygget et responsivt site, der på en elegant måde showcaser events, talere , nyheder og partnere.

Vi sørgede også for fuld integration af de sociale medie-platforme TEDxCopenhagen brugte på det tidspunkt.

TEDxCopenhagen Program

TEDxCopenhagen Newsletter

Online program og eksempel på nyhedsbrev

Online program sparer på trykomkostningerne

En feature, TEDxCopenhagen har været super glade for, er et modul til event-programmet, der gør at de fra September 2013 har kunne afholde konferencer helt uden et trykt papirprogram. Programmet er udelukkende var online – og selvfølgelig tilpasset både tablets og smartphones – og opdaterer dynamisk i løbet af dagen, samtidig med at man samme sted kan følge med i hvad der sker på både Twitter og Instagram. Fordelen er ikke blot at man sparer på trykomkostninger, men også kan nå at lave rettelser i sidste minut før kick-off.

Segmenteret nyhedsbrev giver relevante udsendelser

En vigtig del af kommunikationen til TEDxCopenhagen’s community går gemmen nyhedsbrevet. Det er skarpt brandet, og fokus er på korte nyheder, med mulighed for at linke videre til sitet til uddybende information eller artikler. Opdelingen af forskellige lister giver TEDxCopenhagen mulighed for at sende ud til forskellige målgrupper, fx kommende konferencedeltagere eller tidligere deltagere. Dermed kan de løbende tilpasse indhold, så det bliver relevant for modtagerne og få direkte feedback fra deres community.

  • TEDxCopenahgan
  • 2013 - 2015
  • Responsivt Website
  • Nyhedsbrev
  • Strategi