Spørg verdens skarpeste kritikere om dit brand

Af Skrevet i - Branding og markedsføring d. 6. februar 2012 0 Kommentarer

Dit brand er, hvad andre siger om dig, når du ikke er i lokalet.

– Jeff Bezos, stifter af Amazon. 

Af og til kan vi måske godt glemme, at vores brand ikke er det vi selv bygger op, men faktisk er det andre mener og siger om vores virksomheder.

Tilbage i 2002, gav John Paulin Hansen en rigtig fin introduktion på IT-Universitetet til os nystartede studerende, om at finde inspiration. Et af hans råd var at man kan spørge et barn. Kort og godt, hvis du ikke kan forklare et barn, hvad du arbejder med, så kan det også være svært for kunder, at forstå hvad du egentlig sælger.

Vi har samlet nogle klip med børn (og unge), som vi selv er blevet inspiret af på det sidste, og som viser nogle gode ting om brands og logoer.

5-årig pige fortæller om hvad hun forbinder med berømte logoer

{ via Daring Fireball }

Unge fortæller hvad de synes om logoer skrevet om med skrifttypen Comic Sans

{ via bancomicsans.com }

Børn er med til at illustrere at gode ideer tager tid – og koster penge

Så spørg et barn om dit brand, og få en ærlig mening, eller hvis du er bange før børn, spørg en der har drukket en sjus eller to.

Kom gerne med din kommentar