Mobile first WordPress-løsning til BørneTelefonen.dk

Børns Vilkår driver BørneTelefonen, som er alle børn i Danmarks “linje til rådgivning, trøst eller bare en voksen, der har tid til at lytte.”

Vi har siden 2018 udviklet og drevet løsningen i tæt samarbejde med redaktionen og har et løbende samarbejde med mange dygtige medarbejdere fra Børns Vilkår.

Screenshot af børnetelefonen.dk på desktop og mobil

Kompetencer i spil

  • WordPress
  • Integrationer
  • Backend
  • Drift og hosting
  • Rådgivning
  • Webudvikling
  • Blokeditor
  • Anonymisering
  • GDPR
  • Dataudtræk

Her viser vi en video uden lyd, der illustrerer et besøg på BørneTelefonens website.

Udvikling af nyt site

Vi vandt i sin tid et udbud om at udvikle platformen på WordPress og har gennem årene arbejdet på en lang række designiterationer og integrationer i tæt samarbejde med redaktionen.

Sitet rummer i dag brevkasse, chat, masser af guides, videoer, quizzes og temasider, der hjælper børn, der har det svært og søger hjælp.

Da langt de fleste børn besøger sitet fra deres mobiltelefoner, er løsningen bygget fra “mobile first”-principper, så vi løbende effektivt kan udvikle videre på løsningen.

Brevkassen er hjertet af løsningen

Tusindvis af børn skriver ind til BørneTelefonen hvert år gennem løsningen, og breve bliver besvaret både af voksne med børnefaglig baggrund, eller af andre børn, hvis skribenten ønsker det.

Motoren bag er i en skræddersyet WordPress backend, der giver BørneTelefonen et stærkt værktøj til at håndtere de mange henvendelser med gennemarbejdede flows og 100% anonymisering af alle henvendelser.

Via backend’en kan BørnsVilkår også udtrække data om eksempelvis hvilke problemstillinger børnene oftest hendvender sig med, samt hvor mange breve der bliver besvaret i en bestemt periode.

Moderne WordPress blokeditor

Redaktionen nyder godt af at kunne arbejde med den WordPress’ blockeditor, der gør dem i stand til at udarbejde temasider med gode råd, videoer og en levende designpalette, som gør siden imødekommende for børn, der undersøger emner, som kan være meget svære at tale om.

Der er også en række dynamiske komponenter, så redaktionen kan knytte breve fra andre børn eller videoer med samme tema.

Da både Børns Vilkår og ungdomstilbuddet Hørt kører på samme principper kan redaktionen arbejde på tværs af sites og endda kopiere gode visuelle løsninger eller moduler fra et site til et andet, hvis de ønsker det.

Skærmbilleder fra BørneTelefonens webløsning

Symbiotisk har gennem årene

  1. Implementeret WordPress’ moderne blokeditor til redaktioner, så redaktionen kan opbygge sider som “byggeklodser” – hurtigt.
  2. Bygget dynamiske blokke der kan vise vente tider fra BørneTelefonens datawarehouse.
  3. Gjort det muligt for tusindvis af børn anonymt at sende breve til brevkassen, eller som spørgsmål til andre børn.
  4. Opbygget brevkassens flow i backend til over 100 moderatorer og redaktører, med feedbackmuligheder, og tilpassede visninger og publiceringsmuligheder.
  5. Bygget en tilpasset backend til såkaldte juniorrådgivere, som giver mulighed for at flere børn får svar på deres breve.
  6. Optimeret moduler til quiz og test.
  1. Integreret WordPress med BørneTelefonens chat-system, evalueringssystem, persondatascrambler og Single Sign On-system.
  2. Tilpasset statistikmodul og dataudtræk fra brevkassen, så BørneTelefonen nemt kan få overblik over de hundredevis af breve de modtager hver måned.
  3. Automatiseret import fra BørneTelefonens YouTube-kanal til sitet med kategorisering og skræddersyet søgning.
  4. Løbende teknisk projektledelse, rådgivning og sparring på videreudvikling og optimering.
  5. Løbende drift, hastighedsoptimering og videreudvikling.