Mærker fra KFUM-spejderne i Danmark

KFUM-Spejderne i Danmark

KFUM-Spejderne beskriver sig selv, som “et spejderkorps med omkring 27.000 medlemmer i hele Danmark. Vores spejderarbejde er primært rettet mod børn og unge, som vi ønsker at støtte i at blive selvstændige, ærlige, demokratiske og ansvarlige voksne, der har respekt for deres omverden og naturen.”

Vi har bygget en levende WordPress-løsning, der rummer deres organisation på alle måder, og vi videreudvikler stadig løbende på sitet.

Udvikling af nyt dynamisk site

KFUM-spejderne skulle overgå fra en ældre Drupal-løsning og havde besluttet sig for at få optimeret deres løsning til et moderne site, der markant bedre afspejlede deres organisation og deres brand.

De gennemgik en dybdegående process med Granyon for at ramme et site, som er både legende og funktionelt på samme tid, men som også afspejler at de er en frontløber inden for spejderbevægelsen og et attraktivt sted at være.

Granyon udarbejdede et legende digitalt design og opbyggede interaktioner i Webflow sammen med KFUM-spejderne.

Symbiotisk har efterfølgende konverteret prototypen fra Webflow til et levende WordPress-site.

Marie Oland Tanggaard

Kommunikationschef

Symbiotisk har været en uundværlig partner gennem hele vores digitale rejse. Deres evne til at guide os gennem beslutningsprocessen og træffe vigtige valg har været afgørende for det endelige resultat, der perfekt afspejler KFUM-Spejdernes identitet.

Vi er stolte af vores nye digitale visitkort, der ikke kun er en hjemmeside og et nyhedsbrev, men en troværdig præsentation af vores organisation.

Symbiotisk har vist faglig dygtighed og kompetence inden for webudvikling, hvilket har gjort hele samarbejdet trygt og givende. Vi ser frem til fremtidige projekter sammen og kan varmt anbefale Symbiotisk

Redaktionel power med WordPress

Løsningen i WordPress giver redaktionen et kraftfuldt værktøj til at opbygge sider, og knytte komponenter sammen på tværs af data-typer, så de lynhurtigt kan oprette levende og dynamiske sider.

Vi har lavet et hav af digitale “mønstre” som redaktionen kan sætte ind og tilpasse, som de ønsker – og sikrer at de altid er “on brand” med de nye sidetyper de arbejder med.

Der er også finjusteret i de redaktionelle roller, så nogle redaktører kun har adgang til at ændre i fx kalenderen, hvilket hjælper brugere uden kæmpe IT-kompetencer med at kunne bidrage til sitet.

Samarbejdspartner

Granyon er et super kreativt digitalt designbureau med base i København.

Granyon har stået for banebrydende digitale design, et stort UX-arbejde og udviling af en prototype af løsningen til KFUM-spejderne, som vi kunne udvikle udfra.

Dashboard i WordPress med integration til MailChimp

For at gøre arbejdet med nyhedsbreve gnidningsfrit for kommunikationsfolkene hos KFUM-spejderne har vi bygget et skræddersyet dashboard til dem i WordPress, hvor de kan opbygge deres nyhedsbrev i en skabelon med dynamiske komponenter.

De kan frit vælge hvilke nyheder, aktiviteter eller andet de gerne vil have med – og kan på få minutter opbygge et ugentligt nyhedsbrev, som de med et enkelt klik kan sende videre til MailChimp, og udsende fra deres sikre servere til tusindvis af modtagere.

Skærmbilleder fra KFUM-spejdernes webløsning

Symbiotisk har arbejdet med

  1. Konvertering af digital prototype fra Webflow til WordPress.
  2. Implementering af WordPress’ moderne blokeditor til redaktionen, så de kan opbygge sider som “byggeklodser” – hurtigt.
  3. Import og udvikling af en aktivitetsdatabase med over 1000 aktiviteter, hvor spejderledere kan lave deres lave sin egen “aktivitetsliste”.
  4. En visning af spejdermærker, hvor man kan se hvordan man opnår mærket, og kan bestille det online.
  5. Udvikling af et dynamisk kort integreret med medlemssystem til at vise alle KFUM-spejdergrupper i Danmark.
  6. Implementering af nyhedssektion, hvor nyheder bliver tagget og kategoriseret så de kan bruges på tværs af emner på hele sitet.
  1. Integration mellem WordPress og MailChimp, så KFUM-spejderne hurtigt og effektivt kan generere deres nyhedsbrev i WordPress og sende via MailChimp.
  2. Implementering af et avanceret søgemodul, som udvider mulighederne for at finde ting på sitet markant.
  3. Opgraderet løsningen til et multisite så KFUM-spejderne kan have flere af deres sites på samme brandede platform.
  4. Optimering af dynamiske moduler til quiz og test, så spejderledere kan teste sig selv.
  5. Løbende onboarding og undervisning af frivillige og nye medarbejdere.
  6. Drift og hosting af løsningen så KFUM-spejderne kan servicere de 27.000+ medlemmer trygt.